25 листопада 2019 року в 143 аудиторії Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти відбувся V Науково-просвітницький семінар для вчителів початкових класів «Екологічні знання – основа життєвих компетентностей».
Організаторами виступили: професор кафедри початкової освіти Молодиченко В.В., доцент кафедри початкової освіти, керівник студентської наукової лабораторії «Екологічна освіта для сталого розвитку» Мелаш В.Д., асистент кафедри початкової освіти, науковий куратор педагогічних досліджень у галузі початкової освіти, куратор студентської наукової лабораторії «Екологічна освіта для сталого розвитку» Саєнко Ю.О. і науковий співробітник наукового відділу Приазовського Національного природничого парку герпетолог Микитинець Г.І.
Мотивацією проведення семінару стала зацікавленість вчителів міста та району у вирішенні проблеми з формування життєвих компетентностей молодших школярів на основі безперервної екологічної просвіти, виховання почуття приналежності до великого світу природи.
На семінар були запрошені вчителя початкових класів Мелітопольського, Якимівського, Токмацького районів Запорізької області, вчителі Херсонської області, а також студенти І-ІV курсів денної та заочної форми навчання Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти.
Усі учасники заходу мали змогу ознайомитись з експозицією науково-методичної літератури «Екологічна освіта для сталого розвитку», презентацією лепбуків «Я досліджую світ» та виставка дитячих малюнків «Світ навколо нас».
На семінарі були заслухані доповіді освітян Мелітополя та директорів шкіл районів, де розкрились питання розвитку екологічної свідомості й самосвідомості особистості, як екологічно-культурної людини. Почуття приналежності до природи виникає у особистості в результаті наявності у неї досвіду переживань цілої гами почуттів більш локального плану: занепокоєння за власне майбутнє і майбутнє своєї сім’ї в умовах екологічної нестабільності; негативне ставлення до людей, які своїми діями або бездіяльністю погіршують екологічну ситуацію в регіоні й країні, і самокритика, як недостатньо активного захисника природи; здивування від потенціалу і величі природи, усвідомлення місця й ролі людини в ній – людини-руйнівника і людини-творця; радість від власного успіху в природоохоронній діяльності, власної гідності як людини.
Наприкінці семінару учасники отримали сертифікати.