19-20 жовтня у рамках проєкту “Bologna Hub Peer Support II”, фінансованого Erasmus+ і German Federal Ministry of Education and Research, відбулася зустріч викладачів університету з експертами Олівером Ветторі та Ірмою Грдзелідзе. Координатором зустрічі була Тетяна Коноваленко, проректор з наукової, інноваційної роботи та міжнародної співпраці.
Головними цілями проекту Bologna Hub Peer Support II є сприяння реалізації ключових зобов’язань Болонського процесу та застосуванню інструментів Болонської системи у закладах вищої освіти європейського освітнього простору. Проєкт розпочато у 2022 році, у жовтні 2024 року планується його закінчення. Наразі команда у складі 26 експертів з 18 країн ЄС проводить воркшопи та консультації для учасників проекту. МДПУ імені Богдана Хмельницького був відібраний до участі у проєкті за результатами оцінювання поданої заявки.
Експертами для нашого університету стали Ірма Грдзелідзе, доцентка факультету психології та педагогічних наук Тбіліського державного університету, керівниця Служби забезпечення якості Тбіліського державного університету (2018-2023), директорка департаменту стратегічного розвитку та міжнародної акредитації; членкиня комітету Євразійської асоціації дослідників вищої освіти, експертка з реформування вищої освіти Erasmus+, EACEA (2015-2021), експертка з акредитації та авторизації вищої та професійно-технічної освіти в Національному центрі підвищення якості освіти Грузії у 2014-2019 роках, та Олівер Ветторі, декан з акредитації та управління якістю Віденського університету економіки та бізнесу, експерт у 15 міжнародних агенціях із забезпечення якості освіти, експерт ENQA з 2016 р., член редколегії “Quality in Higher Education”, завідувач ради з якості ENGAGE.EU, дослідник питань забезпечення якості вищої освіти.
Програма зустрічі передбачала презентацію університету та відвідування воркшопів. У перший день зустрічі учасники мали змогу прослухати презентацію Олівера Ветторі «Європейська гра якості»: гравці, правила, цінність» та відвідати воркшоп Ірми Грдзелідзе «Системи інституційного забезпечення якості освіти у рамках європейського простору вищої освіти». Зокрема, було розглянуто такі поняття як: якість, забезпечення якості, контроль якості та культура якості, а також різні підходи, інструменти та механізми забезпечення якості вищої освіти. Було охарактеризовано складові внутрішнього та зовнішнього забезпечення якості освіти. Так, важливими складовими внутрішнього забезпечення якості є: формування внутрішньої системи забезпечення якості, активне залучення академічних працівників, здобувачів, випускників та роботодавців в освітні процеси, проведення систематичних досліджень та аналізу, забезпечення об’єктивності, доступності та публічності результатів аналізу та оцінки, децентралізація та посилення служб забезпечення якості на рівні факультету. Практичну реалізацію забезпечення якості освіти було розглянуто на прикладі Тбіліського державного університету.
У другий день зустрічі експертами було проведено презентацію «Інтернаціоналізація зі стратегічної точки зору». Відбулося обговорення між експертами та викладачами сучасних викликів та проблем, які постали перед МДПУ імені Богдана Хмельницького на основі конкретних ситуацій. Було підбито підсумки зустрічі та окреслено подальші кроки на шляху до реалізації забезпечення якості освіти та інтеграції університету до європейського освітнього простору.