Якщо люди самі не вміють літати, хай навчать літати своїх дітей.
Притому літати високо, стрімко, далеко, красиво.
І настане час, коли діти розкриють крила і злетять.
А дорослі хай просто попрямують за дітьми, щоб убезпечити їх від падіння.
І тоді помітять, що, виявляється, вони теж злетіли…
Ш. О. Амонашвілі
В рамках І Відкритого освітнього форуму «Нова українська школа: партнерство в дії», що проходив 10 січня 2019 року в стінах Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, викладачі кафедри психології – д.психол.н., доцент Царькова О.В., к.психол.н., доцент Прокоф’єва О.О. та ст.викладач Варіна Ганна провели науково-практичний семінар «Сучасні батьківські Збори: педагогіка партнерства і толерантності».
Метою проведення семінару стало ознайомлення учасників з психологічною складовою поняття «педагогіка партнерства»; розвиток толерантного ставлення до батьків дітей з особливими потребами; демонстрація інноваційних психолого-педагогічних технологій, які можна застосовувати на батьківських зборах для формування емпатійно-толерантних стосунків учасників освітнього процесу.
В семінарі прийняли участь 58 учасників – вчителів, психологів, методистів різних освітніх закладів. В процесі науково-практичного семінару учасники мали змогу прийняти участь у інтерактивній бесіді «Педагогіка партнерства». Варіна Г.Б., використовуючи метод мозкового штурму, разом з учасниками змогли узагальнити досвід та шляхи реалізації педагогіки партнерства в освітніх закладах. Царькова О.В. в процесі бесіди ознайомила учасників семінару з психологічними особливостями батьків дітей з особливими потребами, поділилася власним практичним досвідом співпраці з такими батьками. Прокоф’єва О.О ознайомила учасників з алгоритмом використання інноваційних психолого-педагогічних технологій, які можна застосовувати на батьківських зборах для формування емпатійно-толерантних стосунків учасників освітнього процесу. Прокоф’єва О.О., узагальнюючи досвід впровадження інноваційних психологічних технологій, на практиці продемонструвала роботу в динамічних групах на основі використання техніки психодраматичного методу «два стільці» з використанням case-study «Слухати-розуміти-взаємодіяти».
Наприкінці семінару кожен з учасників отримав буклети, де ведучі змогли акумулювати практичний досвід використання інноваційних психолого-педагогічних технологій в рамках реалізації педагогіки партнерства в Новій українській школі.