17 жовтня 2018 р. літературно-освітній воркшоп, організований Мелітопольським державним педагогічним університетом імені Богдана Хмельницького та Прикарпатським національним університетом імені Василя Стефаника, продовжила І Міжуніверситетська студентська наукова постер-сесія «Інклюзія у просторі літератури (контекст: «Про це говорять лише з кроликами» Анни Хьоґлунд)», що мала на меті формування фахових компетентностей майбутніх учителів. Модераторами заходу стали доцент кафедри української і зарубіжної літератури МДПУ ім. Б. Хмельницького А.В. Землянська та професор кафедри педагогіки початкової освіти ПНУ ім. В. Стефаника О.С. Деркачова. Учасниками постер-сесії стали студенти обох університетів і викладачі кафедри професійної освіти та інноваційних технологій ПНУ імені В. Стефаника. Це був новий досвід для всіх учасників, але від того продуктивнішим було спілкування. Студенти прослухали доповіді з різних підходів до аналізу книги А. Хьоґлунд, взяли участь в обговоренні постерів, презентували лепбук і знайомили з методикою його створення й використання в школі, виконували розроблену за цим твором систему вправ. Акцент робився на взаємозв’язку літератури й інклюзії та методиці роботи з такими текстами і розуміння їх.
Фінальною подією літературно-освітнього воркшопу стала екскурсія до Івано-Франківського регіонального центру оцінювання якості освіти та знайомство з його директором Богданом Томенчуком. Студенти дізнались про особливості роботи працівників Центру, організації ЗНО та обробки його результатів, порядок розгляду скарг та систему безпеки. Крім того, Б. Томенчук як поет зробив допрем’єрну презентацію своєї нової книги «Жінка з одного вірша». Усі учасники зустрічі змогли відчути, як події історії впливають на долю як всієї нації, так і окремої людини, а також як доля впливає на поезію митця.
Протягом усієї низки заходів літературно-освітнього воркшопу «Інноваційні підходи у філологічній освіті» викладачі і студенти набули значного досвіду з питань інклюзивної освіти за допомогою літератури та через літературу, інтерактивних і творчих методів роботи з текстом, створення й використання електронних засобів навчального призначення та проходження неформальної освіти за допомогою онлайн-курсів. За результатами такого науково-методичного спілкування було вирішено і далі продовжити співпрацю між університетами в напрямку вдосконалення результатів навчання і розширення фахових компетентностей молодого покоління та підвищення кваліфікації досвідчених педагогів.
Інформацію підготувала доцент А.В. Землянська