У період з 18 по 28 листопада делегація з 16 науково-педагогічних працівників МДПУ імені Богдана Хмельницького взяла участь у другій хвилі проекту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», який виконується Радою Міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX, Посольством США та Посольством Великої Британії в Україні у партнерстві з Академією української преси та за підтримки Міністерства освіти і науки України. Наш університет один із 10 ЗВО України, який включений до 2-х річної програми проекту.
Дві робочі групи під керівництвом декана філологічного факультету доцента Т.В. Коноваленко (К.В. Авраменко, Н.В. Денисенко, О.В. Коваль, Н.Є. Мілько, Ю.А. Надольська, Л.І. Полякова, О.В. Юрченко) та доцента кафедри педагогіки і педагогічної майстерності С.С. Ізбаш (Я.В. Сопіна, І.В. Букреєва, Т.І. Таблер, Л.М. Котова, О.М. Антоненко, Т.А. Логвіна-Бик, А.С. Яковенко) відвідали дводенні тренінги з інфо-медійної грамотності у м. Києві та тему: «Застосування онлайн-інструментів діалогу та комунікації в освіті» та «Діалогові технології як складова освітнього процесу». Метою тренінгів було опанування технологією підвищення рівня медіаграмотності та підтвердження ролі вищої школи в інтеграції навичок критичного сприйняття інформації в освітній процес підготовки майбутніх учителів закладів вищої освіти. Завдяки участі у проекті наш університет отримав чудову нагоду оновити методичний інструментарій, модернізувати навчальні програми та модулі підготовки майбутніх вчителів шляхом забезпечення імплементації інфо-медійної грамотності та навичок критичного сприйняття інформації у професійну підготовку майбутніх учителів, які після закінчення університету впроваджуватимуть навички медіаграмотності у закладах загальної середньої освіти.
У перший день тренінгу досвідчені тренери проекту Сергій Пойда (старший викладач кафедри управління та адміністрування) та Людмила Матохнюк (доцент кафедри психології, доктор психологічних наук) із КВНЗ «Вінницька академії неперервної освіти» навчали створювати онлайн курси у Google Classroom, шукати наукові статті у Google Scholar, складати посилання на джерело, розповідали про медійний етикет та багато іншого. Учасники дізналися про можливості багатьох онлайн ресурсів, які можна застосовувати на заняттях в університеті, а також корисними були знання про корпоративну соціальну відповідальність, програму місцевих експертів, створення геоінформаційних досліджень у середовищі GoogleMaps, розташування міток, іконок, що полегшує пошук необхідної інформації для користувачів сервісу.
У другий день учасники опановуючи навички діалогової взаємодії, працювали з найкращою тренеркою-фасилітаторкою з ведення діалогу миру Оленою Кравченко, яка розпочала роботу з незвичної головоломки, вирішення якої сприяло усвідомленню кожним учасником необхідності вийти за межі розуміння життєвих ситуацій, пов’язаних із розв’язанням конфліктів і побудовою діалогічної взаємодії. Під час тренінгу учасники відпрацьовували багато вправ на аналіз та усвідомлення своїх емоцій; в інтерактивній взаємодії розкривалися психологічні механізми сприйняття ситуації через особистий досвід, емоції, потреби, цінності та стратегії вирішення конфліктів; формувалися уміння діалогічної взаємодії за допомогою інтерактивних вправ.
Наступним кроком реалізації проекту буде участь викладачів у третій хвилі проекту – зимовій школі з медіаграмотності, відбір до якої пройде лише половина учасників проекту. Планується, що ці учасники стануть агентами знань з медіаграмотності у своїх робочих групах та доведуть до відома всіх методичні інструменти (вправи), які у перспективі впроваджуватимуть учасники проекту на своїх навчальних заняттях в університеті.
Бажаємо учасникам проекту нових звершень в опануванні навичкою ХХІ століття!
Прес-реліз підготували: доцент С.С. Ізбаш та доцент Т.В. Коноваленко