15-16 листопада 2019 р. в м. Києві Німецьким культурним центром Goethe-Institut при Посольстві Федеративної Республіки Німеччина в Україні разом з Міністерством освіти і науки України, за підтримки Міністерства закордонних справ Федеративної республіки Німеччина, було проведено Дигітальний конгрес «Наука і навчання в епоху цифрових технологій», який ініціював дискусію про навчання майбутнього в цифрову епоху в рамках реформи освіти в Україні.
В конгресі взяли участь Олена Анатоліївна Лебєдєва – старший викладач кафедри методики викладання германських мов філологічного факультету Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, організаційний та педагогічний керівник Центру німецької мови в м. Мелітополь – Партнеру Goethe-Institut в Україні та Світлана Мунтян – страший викладач кафедри іноземних мов Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного.
Goethe-Institut запропонував платформу для обговорення сучасних цифрових тенденцій та розвитку спільних цифрових пропозицій – не лише, але і для викладання німецької як іноземної мови в школах та вищих навчальних закладах.
Анка Фельдгузен, Надзвичайний і Повноважний Посол Федеративної Республіки Німеччина в Україні зазначила в своїй промові, що Україна розпочала широкомасштабну освітню реформу і це реальний шанс закріпити в освітніх програмах інноваційні методи навчання та викладання, нові підходи до освіти, зорієнтовані на потреби майбутнього, критичне осмислення та опрацювання цифрової інформації. Уряд Німеччини підтримує Україну в прагненні реформувати освіту та модернізувати освітні заклади відповідно до міжнародних стандартів, щоб підготувати учнів та вчителів до сучасних і майбутніх викликів ринку праці, науки, практичного життя. Goethe-Institut – головний партнер Уряду Німеччини з цих питань. Адже він опікується не лише німецькою мовою, а й виступає експертом з питань дигітального навчання у школі. Конкретною є і співпраця України та Німеччини у галузі вищої освіти, передусім у рамках програми Німецької служби академічних обмінів (DAAD) щодо інтернаціоналізації та дигіталізації науки й освіти у вищій школі та програми підвищення кваліфікації у галузі менеджменту знань.
Міністр освіти і науки України Ганна Новосад зазначила у своєму вітальному слові, що Міністерство освіти і науки України з повагою та вдячністю ставиться до всіх небайдужих до освітньої реформи партнерів, експертів, які вкладають власні зусилля у впровадження змін, зокрема Посольства Федеративної Республіки Німеччина та Goethe-Institut в Україні, з якими вже декілька років поспіль успішно йде співпраця в різних проектах, як-то підвищення кваліфікації, навчальна платформа та онлайн-курси для вчителів початкових класів для «Нової української школи»; створення мережі, яка сприяє міждисциплінарному навчанню CLIL (викладання різних предметів німецькою мовою); практична підготовка нових викладачів німецької мови в Україні у рамках університетської співпраці.
Міністерство освіти і науки України створює опис стандарту цифрової компетентності педагогічних працівників. Нові технології вимагають швидкого реагування та розумного використання. Тому цей освітній конгрес мав на меті ознайомити викладачів з новими підходами, сучасними цифровими тенденціями, провести дискусії, воркшопи, практичні семінари та привернути увагу до використання на заняттях цифрових технологій як навчального матеріалу та зробити навчання привабливим. Міжнародні та українські експерти обговорювали такі питання, як: глобальні тренди в освіті, використання цифрових технологій у процесі навчання в школі та вищих навчальних закладах, зміна ролі вчителя завдяки дигіталізації навчання, індивідуалізація навчального процесу, роль гейміфікації та технологій VR / AR в навчанні та інше. У заході взяли участь більше 300 учасників, було проведено близько 40 теоретичних доповідей, воркшопів та практичних семінарів.
Інформацію підготувала Євгенія Лебєдєва