19 листопада 2019 р. кафедрою української і зарубіжної літератури було організовано і проведено майстер-клас «Візуалізація навчального матеріалу на уроках літератури як засіб підвищення якості філологічної освіти» для здобувачів вищої освіти та учителів-практиків. Серед учасників заходу були студенти IV та IМ курсів, які готуються до виробничої (педагогічної) практики у закладах освіти, а також учителі української мови і літератури та зарубіжної літератури ЗОШ №22, №5, Мелітопольського ліцею-інтернату, Мелітопольського вищого професійного училища, Костянтинівського НВО №1 «Таврія» та КЗ «Бурчацька ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу Є.І. Носаль».
Доцент Шарова Т.М. розповіла присутнім про масові онлайн-курси як візуалізацію навчального матеріалу, познайомила з освітньою платформою ВУМ (Вільний Університет Майдану) і провела в онлайн-режимі тестування учасників майстер-класу з курсу «Креативне мислення», за результатом якого одразу на екрані системою був згенерований сертифікат про успішне проходження випробувань.
Запрошений тренер, учитель української мови і літератури ЗОШ №22 Лук’янова М.В., провела майстер-клас на тему «МАКова технологія на уроках літератури». Вона розповіла про різні засоби візуалізації навчального матеріалу, які використовуються на уроках української літератури як елемент арт-педагогіки, ознайомила із основними принципами такого підходу у навчанні, презентувала розроблені власноруч колоди метафоричних асоціативних карт (МАК), які використовує на заняттях для аналізу художніх текстів на рівні композиції, образної системи тощо. Присутнім було запропоновано виконувати різні навчальні завдання за програмними текстами української літератури за допомогою цих карт.
Доцент Землянська А.В. ознайомила присутніх з технологіями скрапбукінгу та кардмейкінгу, зі скрап-проєктами та методикою їх використання на уроках української і зарубіжної літератури, основними видами навчальних і творчих завдань, які виконуються студентами Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького на заняттях із зарубіжної літератури, та запропонувала перевірити свої знання та креативні здібності через створення проєкту-картки за певними літературними напрямами і течіями (бароко, футуризму, імпресіонізму та ін.). Унаслідок мозкового штурму учасники майстер-класу успішно виконали завдання: дуже креативно підійшли до оформлення і змістового наповнення листівок, проявили свої навички групової роботи та критичного аналізу робіт інших команд.
Окрасою майстер-класу стали роботи студентів філологічного факультету та учнів ЗОШ №22 у різних техніках (кардмейкінг, інфографіки, лепбуки, рекламні буклети тощо).
Усі присутні отримали нові ідеї, практичні навички й уміння візуалізувати художній матеріал, сертифікати учасників та пам’ятні подарунки – монографії викладачів кафедри і твори сучасних письменників.
Інформацію підготувала Землянська А.В.