Навчання впродовж життя – це безперервний процес педагогічної діяльності. Саме так сприймали навчання за сертифікаційною освітньою програмою «Медіапедагогіка» вчителі закладів загальної середньої освіти, які проходили підвищення кваліфікації у МДПУ імені Богдана Хмельницького з 26 по 30 березня 2019 року. Позитивно налаштовані, веселі, креативні та завзяті – таким був настрій учасників восьмої групи слухачів другого етапу нашого тренінгового курсу.
Вчителі вже пройшли перші тренінги з медіагармотності 16 січня та 6 лютого 2019 року в межах роботи Центру неперервного професійного розвитку освітян та майстерні педагога Нової української школи і вирішили продовжити навчання далі за сертифікаційної освітньою програмою. Завдяки участі у сьомій міжнародній науково-методичній конференції з медіаграмотності (21-22 береня 2019 року), нам вдалося задовольнити інтереси вчителів і запропонувати їм нову креативну програму з медіаграмотності, яка була реалізована під гаслом: «Я – аналітик, Я – критик, Я – медіалицар-дослідник!».
На тренінгу учасники познайомились з актуальністю медіаосвіти та її сутністю; навчалися розпізнавати різні види інформації; сформували уявлення про усвідомлене медіаспоживання та медіагігієну; переконалися, що медіа суб’єктивні; зрозуміли як побудовані соцмережі та отримали поради як вберегтися від небезпек та ризиків користування соцмережми; зрозуміли «внутрішню кухню» виробництва медіапродукції мас-медіа з метою впливу на споживача; сформували мотивацію та потребу в отриманні якісних журналістських матеріалів за стандартами журналістики.
Напередодні виборів, окремою частиною на тренінгу було проведено урок з пошуку фактів «Не віррр – перевіррр!» Захід розроблено міжнародною організацією IREX in Ukraine в рамках проекту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» за підтримки посольства США America House Kyiv U.S. Embassy Kyiv Ukraine та посольства Великої Британії в Україні British Embassy Kyiv у партнерстві з Міністерством освіти і науки України.
Ми навчалися розрізняти маніпуляції у передвиборчих компаніях, розділяти факти і судження, розвивали навички критичного мислення та дізналися про джерела де і як перевіряти інформацію. Кожному учаснику надано паперові інформаційні матеріали з QR-кодами ресурсів, які допоможуть додатково дослідити профайли кандидатів у президенти, щоб не обрати кота в мішку.
Високу зацікавленість у вчителів викликає робота на тренінгу у середовищі онлайн дошки Padlеt, яку ми успішно використовуємо впродовж усіх наших тренінгів. Наш досвід застосування онлайн дошки Padlеt переконливо доводить вдалу реалізацію важливого принципу навчання – наочність.
Серед інтерактивних методів, які ми застосовували на тренінгу, особливі емоції викликали наступні вправи: гра «Перевтілення»; гра «Квітка очікування».
Особливі почуття викликала гра «Два пілоти» за допомогою якою учасники були поставлені у ситуацію життєвого вибору і обрали для свого порятунку більш зваженого пілота, а не того, хто багато та емоційно обіцяє.
Корисною для вчителів стала нова інтерпретація вправи «Моє медіаполе». Суб’єктивність медіа яскраво продемонстровано у грі «Телефакс», коли інформація втрачається, тому що людина підлаштовується під відомий образ і інтерпретує інформацію по-своєму.
Особливий інтерес викликали вправи модуля «Соціальні медіа» такі як: «Банк життєвого часу», «Таймлайн свого життя», «Портрет людини у соціальній мережі», «Створення посібника з конфіденційності у соціальній мережі», «Людина чи бот?», «Налаштування сторінки у соціальній мережі», «Створи Caption video». Ці вправи були спрямовані на усвідомлення того, як побудовані соціальні мережі, як вберегтися від небезпек та ризиків користування соцмережами, формування навичок життєвого таймінгу, цілепокладання, безпечної взаємодії в мережі, налаштування конфіденційності, засвоєння алгоритму комунікації і поширення інформації у соціальній мережі, розуміння того як формується шкідливий контент.
Креативно та нестандартно підійшли учасники до «упаковки інформаційного продукту». Кожна команда намагалася відобразити на рисунку-схемі «склад» інформаційного продукту, який ми споживаємо щодня. Вчителі намагалися визначити обов’язкові складники інформації, які має знати споживач, щоб не нанести шкоду своєму здоров’ю та «не отруїтися».
Вчителі спробували себе у ролі журналістів та написали інформаційне повідомлення за стандартами журналістики. Кожна команда працювала у середовищі онлайн дошки Padlеt та за допомогою яскравих стікерів, мали можливість графічно позначити кожен стандарт журналістики та переміщувати його до відповідного структурного елементу створеної статті.
Прикрасою тренінгу стала інтелектуальна гра «Homo медіаграмотний», розроблена учасниками у середивищі онлайн дошки Padlеt. Вчителі за допомогою стікерів створили образ медіаграмотної людини, пропонуючи відповіді на запитання: що має враховувати медіаграмотна людина , споживаючи медіапродукт?
Подяка учасникам, вчителям ЗЗСО Мелітопольського району, за вибір програми підвищення кваліфікації, активність та велике бажання навчатися основам медіаграмотності!
Всі вчителі за результатами навчання отримали сертифікати підвищення кваліфікації, що відповідають вимогам «Порядку видачі сертифікатів про проходження підвищення кваліфікації відповідно до рішення колегії Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації від 15.05.2018 (протокол № 3) та Наказу Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації від 29.11.2018 № 711».
Запрошуємо всіх бажаючих на навчання за сертифікаційною освітньою програмою «Медіапедагогіка» до МДПУ імені Богдана Хмельницького.