Проект від Академії української преси та Akademie DW Німеччина завершився, але тренінги з медіаграмотності, які проводить доцент Світлана Ізбаш, продовжують набирати популярності. Завдяки вдало розробленій методиці та програмі тренінгу з медіаграмотності від авторського колективу київських медіаекспертів: Тетяна Іванова, Олена Тараненко, Олександр Гороховський, Андрій Юричко, Артем Бабак, Тетяна Матичак) вдалося поширити знання з медіаграмотності аж на 511 осіб !!!
Серед лідерів навчання медіаграмотності стали педагогічні колективи та учні шкіл м. Мелітополя і Мелітопольського району, а саме: Мелітопольська ЗОШ №14, Мелітопольська ЗОШ №15, Мелітопольська ЗОШ №4, Вознесенська гімназія «Орієнтир», Терпіннівська ЗОШ, Мордвинівська ЗОШ, Семенівська ЗОШ, Костянтинівський ліцей «Ерудит», Костянтинівська спеціалізована різнопрофільна школа «Прометей», колектив вчителів географії та колектив вчителів біології шкіл Мелітопольського району, колективи директорів шкіл Мелітопольського району, колектив керівників та методистів управління освіти Мелітопольської державної районної адміністрації, а також студенти денної і заочної форм навчання МДПУ імені Богдана Хмельницького.
Все це стало можливим завдяки потужній підтримці з боку управління освіти Мелітопольської державної районної адміністрації в особі начальника Безбородих Тетяни Миколаївни та методиста Назаренко Марини Іванівни, їх особистій зацікавленості, участі і бажанні впроваджувати знання з медіаграмотності у закладах загальної середньої освіти, глибоке розуміння необхідності формування медіакомпетентності та медіаграмотності у педагогічних працівників та учнів шкіл Мелітопольського району. Велика і щира вдячність керівництву та вчителям за запрошення нас до своїх шкіл для проведення тренінгів з медіаграмотності та активну підтримку справжнього медіаосвітнього руху, який сформувався у закладах освіти м. Мелітополя і Мелітопольського району!
Тренінги, які проводилися в межах проекту настільки зацікавили вчителів, що довелося шукати подальші шляхи продовження просвітницької діяльності з медіаграмотності, тому була розроблена сертифікаційна освітня програма для підвищення кваліфікації вчителів «Медіапедагогіка, медіаграмотність та медіабезпека», що затверджена Вченою радою МДПУ імені Богдана Хмельницького та реалізується на кафедрі педагогіки і педагогічної майстерності.
У щільному графіку проведення тренінгів за сертифікаційною освітньою програмою, ледве знайшлося пару вільних днів для участі сьомій Міжнародній науково-методичній конференції з медіаграмотності (21-22 березня 2019 року) і з 25 березня 2019 року ми знову повернулися до навчання одразу двох груп вчителів шкіл за сертифікаційною освітньою програмою «Медіапедагогіка, медіаграмотність та медіабезпека». Слід зазначити, що учасники вже пройшли перший етап тренінгів з медіаграмотності і долучилися до навчання за новою програмою, яка розроблена у команді тренерів-колег під час участі у роботі сьомої Міжнародної науково-методичної конференції з медіаграмотності, що організована Академією української преси та Akademie DW Німеччина під керівництвом найкращої медіаекспертки України Тетяни Іванової.
Сьогоднішні учасники і слухачі програми:
- вчилися ранжувати інформацію за ступенем важливості, ігнорувати неважливу інформацію та систематизувати важливу у грі «Секрет Джовані»;
- спробували обрати для себе надійного пілота космічного корабля і врятуватися від небезпеки у грі «Два пілоти»;
- перетворилися у справжніх журналістів та відредагувати текст на пропаганду, інформування та чорний піар;
- зрозуміли чому ми підпадаємо під вплив пропаганди частіше, ніж сприймаємо інформацію;
- проаналізували своє медіаполе та дізналися скільки часу витрачаємо даремно, проводячи час у соціальних мережах;
- сформували уявлення про типи передавання інформації і ймовірність її перекручування у грі «Телефакс»;
- створили банк життєвого часу, побудували тайм лайн свого життя;
- намалювали портер людини у соціальній мережі для усвідомлення мети користування соціальними мережами та переконалися, що захоплення віртуальною комунікацією позбавляє можливості власного особистого розвитку і вдосконалення;
- відшукали у своїх акантах шпигунів у вигляді ботів та тролів та видалили їх з друзів;
- знайшли шляхи розв’язання кейсів у ситуаціях налаштування сторінки у соціальній мережі;
- створили вірусне відео (caption video) у програмі Quik з метою привернення великої аудиторії користувачів Фейсбук до актуальних проблем сьогодення;
- створили інформаційне повідомлення за стандартами журналістики про свою участь у тренінгах з медіаграмотності;
- за допомогою брейнстормінга з’ясували причини порушення журналістських стандартів;
- наприкінці тренінгу побудували ментальну карту «Homo медіаграмотний», виписавши правила, що має враховувати медіаграмотна людина, споживаючи медіапродукт.
Вдячність Академії української преси та Akademie DW Німеччина за можливість професійного зростання у напрямку формування тренерської майстерності з медіаграмотності!