Днями на базі Мелітопольського ліцею №19 проходив семінар-практикум для директорів ЗСО на тему «Психолого-педагогічний супровід учнів у проектних класах «Інтелект України».
Зі вступним словом виступила директор школи С.В. Мельник, розповіла про педагогіку партнерства.
Далі виступила з доповіддю «Діти покоління Z та взаємодія з ними в рамках проекту «Інтелект України»» ст. викладач кафедри початкової освіти Т.В. Фефілова. Тетяна Володимирівна розповіла про сучасних дітей покоління Z, чим вони відрізняються від попередніх поколінь. Потім наголосила на тому, що упродовж другої половини ХХ сторіччя, а особливо на початку нинішнього, усі розвинені країни опікуються проблемою створення спеціальної системи освіти. В Україні також розуміють необхідність виховувати інтелектуальну еліту нації, тому команда провідних науковців Харкова на чолі з доктором педагогічних наук Гавриш І.В. запропонувала до впровадження власну концепцію виховання й навчання дітей у закладах загальної середньої освіти, яка розроблена на основі власних напрацювань і передових, найбільш ефективних методик. Сутність проекту полягає не в насиченні дитини знаннями, а в набутті нею необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів – сприйняття, пам’яті, мислення, уяви й уваги; розвитку якостей особистості школяра – цілеспрямованості, працелюбності, наполегливості, сили волі, організованості, охайності тощо.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Л.І. Афанасьєва ознайомила присутніх зі структурою проведення поліфункціонального уроку у проектних класах «Інтелект України».
Далі була практична частина семінару. Директори шкіл відвідали урок «Людина і світ», який проходив у 3 класі на тему: «Свійські тварини та їх походження» вчителя вищої кв. категорії Т.І. Бондарчук та урок читання у 2 класі на тему: М. і Т. Прокасько «Хто зробить сніг» вчителя першої кв. категорії Н.В.Китманової.
Уроки проведено на високому методичному і науковому рівні. Дітей вчили працювати з інформацією, розвивали творчі, винахідницькі якості, кмітливість, працювали над розв’язанням складних задач. Уроки проведено так, щоб зберегти оптимальний баланс психофізичного стану дитини, не допускаючи нервового перезбудження, втоми, втрати цікавості.