Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького є одним з провідних педагогічних вузів України та славиться своєю активною позицією в сприянні та реалізації соціальних та культурних проектів. Розділяє цінності розвитку громадянського суспільства в Україні та при цьому налічує значну базу експертів-науковців в своїй галузі.
З травня 2018 по січень 2019 року ГО «Молодіжна організація «СТАН» впроваджуватиме проект «Діалог та активізація громадян» за підтримки National Endowment for Democracy (США). Завідуючу кафедри соціології, директорку центру соціологічних досліджень МДПУ, Афанасьєву Людмилу було запрошено як ключову експертку проекту у сфері партисипативного дослідження та картування громади.
Ключовими заходами в рамках реалізації проекту стануть 2 воркшопи для активістів та активісток з усієї України та Луганської, Івано-Франківської областей, зокрема. Також проект передбачає спільний тренінг для випускників програми, під час якого вони зможуть поділитись досвідом та проаналізувати власні дослідження, щоб в подальшому ще більше ефективно застосовувати здобуті знання з проведення польових досліджень громад.
За результатами відбору на конкурсній основі, до участі в Першому воркшопі (11-14 жовтня, м. Кремінна що на Луганщині) були запрошені й троє наших магістрантів-соціологів Ксенія Марчук, Сергій Луценко та Валентина Павленко, які мають ряд напрацювань в даній проблематиці.
Молодим захисникам демократії (це 12 представників й представниць з різних куточків нашої України) були запропоновані інструменти для кращого розуміння, як саме місцева демократія та залученість жителів міста пов’язані з мирним діалогом, врегулюванням конфліктів та толерантністю.
Під час майстерні учасники та учасниці: отримали теоретичні та практичні знання з польових досліджень громад, що постраждали від конфлікту на сході України; ознайомились із методом картування громади, як інструментом пошуку локальних проблем та їх вирішення; навчились опрацьовувати зібрані матеріали дослідження, систематизувати та аналізувати для подальшої імплементації; познайомились із методом інтерактивних соціальних перформансів, як способом дослідження; здобули базові практичні навички медіа супроводу досліджень, що передбачають пряму дію.
Після навчання, учасники мають нагоду застосовувати нові вміння та навички, отримані під час майстерні, впроваджуючи власні соціальні, чи бізнес проекти застосовуючи методи партисипативного дослідження та картування громади, як дієвого інструменту.