Міський методичний семінар «Реалізація міжкультурної комунікативної компетентності в освітньому просторі» |
12.06.2015 |
||||||||
12 червня 2015 року в Мелітопольському педагогічному університеті імені Богдана Хмельницького відбувся Міський методичний семінар «Реалізація міжкультурної комунікативної компетентності в освітньому просторі», який проходив у межах конференція «Людиновимірність гармонізації культурно-освітнього простору майбутніх педагогів: наукові досягнення і перспективи». Модераторами семінару виступили доцент Афанасьєва Л.В., професор Елькін М.В. та начальник управління освіти Мелітопольської міської ради Запорізької області Єлісєєв І.А. Почесним гостем була доктор філос. наук, професор Троїцька Т.С. У роботі семінару взяли участь викладачі та науковці МДПУ, керівники та співробітники базових загальноосвітних та позашкільних навчальних закладів з дослідно-експериментальної роботи за темою «Створення навчально-методичних засад формування у дітей навичок міжкультурної комунікації» в загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах Запорізької області на 2014-2019 роки». Усіх присутніх привітав професор Елькін М.В., який розповів, що в експерименті взяли участь Мелітопольська спеціалізована школа-інтернат ІІІ ступеня «Творчість», Константинівське районне виховне об’єднання (гімназія - Мала академія наук) № 1 «Таврія», навчально-виховний комплекс № 16 м. Мелітополя, Мала академія наук учнівської молоді та Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді Мелітопольської міської ради Запорізької області. «Глибинні зрушення у суспільстві, відкритість кордонів та інформаційного простору, значні міграційні процеси та зростання ролі національного чинника дозволяють стверджувати, що міжкультурна комунікація сьогодні є одними з рушійних культуротвірних засад сучасної цивілізації, оскільки саме орієнтація молоді та зближення з представниками інших культур є передумовою формування відкритої суспільної системи демократичного зразка», - зазначив професор. «Відтак, педагогічні аспекти впливу на формування міжкультурної комунікації як готовності особистості до сприйняття інших культур і реального різноманіття світу стають важливою площиною для переоцінки сучасних параметрів і рівня розвитку освіти, а моделювання освіти майбутнього передбачає не лише формування в учнів певної системи знань, а й розвиток духовності в контексті гармонійної взаємодії всіх індивідуальних процесів», - вважає Марк Веніамінович. Як головний організатор експерименту, свою оцінку надала доцент Афанасьєва Л.В. Вона розповіла про досягнення і проблеми, з якими стикаються учасники програми. Людмила Василівна зазначила, що основні завдання проекту: науково обґрунтувати ефективність педагогічних явищ і впливів на формування готовності учнів; розробити міждисциплінарну методику визначення рівнів готовності учнів до міжкультурної комунікації та змістовних компонентів комунікативних умінь, а також модель організації педагогічного супроводу процесу формування в учнів готовності до міжкультурної комунікації. Питання міжкультурної свідомості та міжкультурного спілкування порушив професор Гудзь В.В. На його думку, реалізація потенціалу освіти і науки у розвитку суб’єктів місцевого громадського простору, формування в учнівської і студентської молоді міжкультурної свідомості, засвоєння нею навичок міжкультурної комунікації заради національної єдності є пріоритетним завданням сучасної школи. Професор Троїцька Т.С. розкрила власне бачення проблем, пов’язаних з формуванням інтеркультурної компетентності сучасної молоді. Під час семінару представникам загальноосвітніх шкіл та викладачам МДПУ було презентовано методичні рекомендації до проведення дослідно-експериментальної роботи за темою «Створення навчально-методичних засад формування у дітей навичок міжкультурної комунікації» в загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах Запорізької області на 2014-2019 роки», розроблені викладачами кафедри педагогіки, а також запропоновано комплект анкет для діагностики готовності керівників загальноосвітніх навчальних закладів до інноваційної діяльності та для визначення ефективності впровадження моделі формування готовності учнів до міжкультурної комунікації у виховному середовищі. Свої побажання та рекомендації щодо реалізації програми висловили директори шкіл міста і району, Ліцею «Творчість» та Центру еколого-натуралістичної творчості. Інформацію підготувала О.В.Коваль |