Науковий практико-орієнтований семінар «Сенсорний розвиток та методи роботи з різними категоріями дітей з ООП»

21-26.02.22 року в Освітньо-науковому центрі соціокультурного розвитку дитини відбувся семінар, метою якого було підвищення рівня обізнаності з питань інклюзії, а саме, корекційної роботи з дітьми з ООП. Захід проведено к.пед.наук, доц.. Тетяною Житнік та здобувачкою освітньо-наукового рівня (Дошкільна освіта) Тетяною Нижник.

Питання що розглядалися:

Сенсорний розвиток та його вплив на психофізіологічний розвиток дитини.

Традиційні та інноваційні методи роботи з сенсорного розвитку дітей з ООП/за нозологіями.

Практичні вправи, інноваційні методи у роботі з дітьми з порушеннями розвитку інтелектуальної сфери, опорно-рухового апарату, емоційно-вольової сфери, аутичний спектр.

Учасники заходу мали змогу дізнатися про різноманітні діагностичні та корекційні методики, що дають змогу ефективно сприяти корекції та сенсорному розвитку дітей раннього, дошкільного та молодшого шкільного віку.

Цільовою аудиторією заходу були: науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти, педагоги дошкільної, початкової та середньої ланки освіти, психологи, логопеди, соціальні педагоги, а також для здобувачі освіти зазначеного фаху, вихователі інклюзивних груп, асистенти вчителів інклюзивних класів, тьютори, батьки дітей з особливими освітніми потребами.


Науковий практико-орієнтований семінар «Діти з синдромом дефіциту уваги та гіперактивністю. Методи психолого-педагогічної корекції СДУГ».

На базі Освітньо-наукового центру соціокультурного розвитку дитини 19 лютого 2022 року кан.пед.наук, доцентом кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи Тетяною Житнік та здобувачами освітньо-наукового рівня вищої освіти Освітньо-професійна програма «Дошкільна освіта» Нижник Тетяною проведено науковий практико-орієнтований семінар «Діти з синдромом дефіциту уваги та гіперактивністю: методи психолого-педагогічної корекції СДУГ».

Захід організовано для педагогів дошкільної, початкової та середньої ланки освіти, психологів, логопедів, а також для здобувачів освіти зазначеного фаху. На семінарі взяли участь вихователі інклюзивних груп, асистенти вчителів інклюзивних класів, тьютори, батьки дітей з особливими освітніми потребами. Метою заходу є підвищення рівня обізнаності з питань інклюзії, а саме, дитини із СДУГ; обговорення питання щодо різноманітними діагностичних та корекційних методик сенсорного розвитку дитини з ООП.


Науково-практичний тренінг «Когнітивний розвиток дитини дошкільного віку»

16.02.22 року, з метою обміну досвідом, в Освітньо-науковому центрі соціокультурного розвитку дитини відбувся тренінг, присвячений когнітивному розвитку дитини. Спікером та запрошеним гостем Центру була логопед-дефектолог, олігофренопедагог Саєнко Світлана (м.Київ).

Захід організовано з метою знайомства з авторською програмою «Від нуля до нескінченості» (автор: Саєнко Світлана) для вихователів інклюзивних груп, асистентів вчителів інклюзивних класів, тьюторів, здобувачів освітньої програми «Дошкільна освіта». Здобувачі третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти. Здобувачі освітньо-професійної програми «Дошкільна освіта» змогли поділитися власним досвідом та доробками щодо когнітивного розвитку дитини дошкільного віку.


Підписано договір про співпрацю з Дитячою художньою школою ім. А. Куїнджи (м.Маріуполь)

З метою співробітництва в освітній галузі та поглиблення контактів між закладами 04.02.2022 року Мелітопольським державним педагогічним університетом імені Богдана Хмельницького та Дитячою художньою школою ім. А. Куїнджи (м.Маріуполь) підписано договір про співпрацю.

Предметом Договору є об’єднання зусиль Сторін із метою створення належних умов та механізмів для системного співробітництва наукових, науково-педагогічних, педагогічних працівників, а також здобувачів вищої освіти у науковій та освітній сферах.

Не менш важливим завданням є підвищення кваліфікації (стажування) наукових, науково-педагогічних та педагогічних працівників, розробка та реалізація спільних наукових досліджень та сприяння впровадженню наукових та навчально-методичних  розробок, організація науково-освітніх, виховних, культурних заходів та проектів.


План роботи Освітньо-наукового центру соціокультурного розвитку дитини кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи ННІ СПМО на 2020-2022 н.р. (ПЕРЕГЛЯНУТИ)


Вітаємо переможців IV Всеукраїнського творчого конкурсу розробок на тему інклюзивної освіти, форм роботи з дітьми з особливими освітніми потребами «Інклюзивна освіта: крок за кроком»!

8.12.21 року Лисичанським педагогічним фаховим коледжем Луганського національного університету імені Тараса Шевченка у рамках ІХ Всеукраїнської науково-практичної конференції (з міжнародною участю) «Система надання освіти дітям з особливими освітніми потребами в умовах сучасного закладу освіти» було оголошено результати IV Всеукраїнського творчого конкурсу розробок на тему інклюзивної освіти, форм роботи з дітьми з особливими освітніми потребами «Інклюзивна освіта: крок за кроком»:

Житнік Тетяна Сергіївна (канд. пед. наук, доцент кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи) – І місце у номінаціях «Інноваційна діяльність закладу освіти у сфері інклюзивної освіти» для ЗВО та «Дизайн інклюзивного освітнього середовища» для ЗВО;

Кун Альбіна Сергіївна (здобувач ІІ року навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Спеціальність 012 Дошкільна освіта. Освітньо-професійна програма «Дошкільна освіта. Логопедія») – І місце у номінації «Інклюзивний літературний твір»;

Колектив Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького щиро вітає переможців! Зичимо вам міцного, здоров’я, творчого натхнення та професійного натхнення!


Всеукраїнський науковий практико-орієнтований семінар «Особливості роботи з дітьми з психофізичними порушеннями»

У межах договору про співпрацю з Олександром Борисовичем Костоглодом (Благодійна організація «Благодійний фонд «Промінь надії», м. Київ) та Мелітопольським державним педагогічним університетом імені Богдана Хмельницького, з 28 листопада по 5 грудня 2021 року на базі Освітньо-наукового центру соціокультурного розвитку дитини проводиться Всеукраїнський науковий практико-орієнтований семінар «Особливості роботи з дітьми з психофізичними порушеннями».

Предметом договору є об’єднання зусиль Сторін із метою створення належних умов та механізмів для системного співробітництва наукових, науково-педагогічних, педагогічних працівників, а також здобувачів вищої освіти у науковій та освітній сферах.

Серія заходів науково-практичного характеру проводиться з метою підвищення якості освіти здобувачам освітніх програм «Дошкільна освіта. Логопедія», «Дошкільна освіта. Початкова освіта». Заплановано проведення майстер-класів, вебінарів, індивідуальних та групових консультацій; наукових, діагностичних, консультаційних, експертних та інших видів послуг учасникам освітнього процесу ЗВО.


Науковий практико-орієнтований семінар «Діти з синдромом дефіциту уваги та гіперактивністю. Методи психолого-педагогічної корекції СДУГ».

28 листопада 2021 року на базі Освітньо-наукового центру соціокультурного розвитку дитини Тетяною Житнік  проведено Науковий практико-орієнтований семінар «Діти з синдромом дефіциту уваги та гіперактивністю. Методи психолого-педагогічної корекції СДУГ».

Метою заходу є підвищення рівня обізнаності з питань інклюзії, а саме, дитини із СДУГ; Оволодіння різноманітними діагностичними та корекційними методиками, що дають змогу ефективно сприяти корекції та розвиткові дітей СДУГ.

Питання що розглядалися:

  1. Критерії для діагнозу (симптомокомплекс).
  2. Коморбідні порушення.
  3. Стани «імітатори».
  4. Причини та провокуючі фактори.
  5. Методи корекції/для батьків.
  6. Методи психолого-педагогічної корекції/для педагогів.
  7. Приклад заняття.

Захід організовано та проведено для науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, педагогів дошкільної, початкової та середньої ланки освіти, психологів, логопедів, соціальних педагогів, а також для здобувачів освіти зазначеного фаху, вихователі інклюзивних груп, асистенти вчителів інклюзивних класів, тьютори, батьки дітей з особливими освітніми потребами.


Науковий практико-орієнтований семінар «Командний підхід у комплексному плануванні ІПР з дітьми з ООП: вивчення, планування, оцінювання»

26 листопада 2021 року на базі Інклюзивно-ресурсного центру (м.Генічеськ), у межах договору про співпрацю з Освітньо-науковим центром соціокультурного розвитку дитини, Тетяною Житнік проведено науковий практико-орієнтований семінар «Командний підхід у комплексному плануванні ІПР з дітьми з ООП: вивчення, планування, оцінювання».

Цільова аудиторія заходу: науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти, педагогів дошкільної, початкової та середньої ланки освіти, психологи, логопеди, вихователі інклюзивних груп, асистенти вчителів інклюзивних класів, тьютори, батьки дітей з особливими освітніми потребами.

Мета: Підвищення рівня обізнаності з питань інклюзії, а саме, комплексному вивченні, плануванні та оцінюванні дітей з ООП; оволодіння знаннями нормативно-правової бази щодо складання ІПР, що дають змогу ефективно сприяти корекції та розвитку дітей раннього, дошкільного та молодшого шкільного віку; оволодіння знаннями щодо оцінювання результатів навчання дітей з ООП (згідно положень).

Учасники семінару ознайомилися з поняттям «індивідуальна програма розвитку (ІПР)» та з її основним принципом — індивідуальним підходом до визначення навчальних цілей кожної дитини з особливими освітніми потребами; зі стандартизованою формою документу; етапністю написання ІПР.

Під час семінару учасники удосконалили навички формулювання основних потреб дитини з особливими освітніми потребами. Відповідно до потреб дитини, визначати актуальні цілі для навчання, здійснювати адаптацію навчальних матеріалів в залежності від потреб учня. Окремими компетенціями є знання щодо оцінювання дітей з ООП, враховуючи результативність ІПР. 


Семінар-практикум «Особливості діагностики мовленнєвих порушень у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: логопедичний висновок»

27-28 листопада 2021р. викладачем кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи Солонською А. А. у рамках Методичної майстерні педагога Нової української школи було проведено семінар-практикум «Особливості діагностики мовленнєвих порушень у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: логопедичний висновок».

Учасниками заходу стали вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи закладів дошкільної освіти та шкіл, вчителі інклюзивних класів, асистенти вчителів, вихователі.

Слухачі мали можливість розглянути особливості усного та писемного мовлення, на які звертає увагу вчитель-логопед при обґрунтуванні логопедичного висновку. Були обговорені наступні порушення мовлення у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: дизартрія, алалія, загальне недорозвинення мовлення (І, ІІ, ІІІ рівнів), фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення, особливості мовленнєвої діяльності у дітей з аутистичним спектром, особливості порушень писемного мовлення (дислексія та дисграфія). Також велику увагу було приділено методиці проведення логопедичного масажу при важких порушеннях мовлення.


Урочиста посвята першокурсників-дошкільників

29.09.2021 року здобувачі освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти провели урочисту посвяту першокурсників-дошкільників.

Групи 1121 і 1221 отримали можливість познайомитися з діяльністю центру та долучитися до заходу «Магія дошкілля». У програмі заходу здобувачам пропонувалося пройти перевірку на справжнього дошкільника, взявши участь у конкурсах: «Музичний крокодил», «Справжній хореограф», «Світ мультфільмів». Також була надана можливість отримати досвід першого уроку вихователя. Здобувачам було запропоновано перевірити свої знання з приводу освітнього процесу – співвіднести назву освітнього компонента з педагогом, який його викладає.


Проведено науковий курс тренінгів

У період з травня по червень 2021 к.пед.н, доцентом кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи Житнік Т.С. було проведено науковий курс тренінгів, а саме, 05 – 07.06.21. – науковий курс «Психолого-педагогічний супровід дитини з інтелектуальними порушеннями та РАС: діагностика, планування, корекція»; 13 – 30 травня 2021 р.науковий курс «Організація освітнього процесу в класах інклюзивного навчання».

Мета: – Підвищення рівня обізнаності з питань інклюзії, психічного здоров’я дитини, психофізіологічних особливостей дітей з порушеннями розвитку; Оволодіння різноманітними методиками, що дають змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності та вимог сучасної освіти.

  • Підвищення рівня обізнаності з питань інклюзії, а саме, дитини із затримкою психічного розвитку/інтелектуальні порушення; Оволодіння різноманітними діагностичними та корекційними методиками, що дають змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з ЗПР.
  • Підвищення рівня обізнаності з питань інклюзії, а саме, дитини із аутичним спектром; Оволодіння різноманітними діагностичними та корекційними методиками, що дають змогу ефективно сприяти розвиткові дітей РАС.

Форма проведення: лекторій; тренінг-практикум.

Цільова аудиторія: для науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, педагогів дошкільної, початкової та середньої ланки освіти, психологів, логопедів, соціальних педагогів, а також для здобувачів освіти зазначеного фаху, вихователів інклюзивних груп, асистентів вчителів інклюзивних класів, тьюторів.


Вітаємо Ципак Вікторію та Мажуру Анастасію!

20.04.2021 р. Ципак Вікторія та Мажура Анастасія ‒ здобувачі освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 012 «Дошкільна освіта», освітньо-професійна програма «Дошкільна освіта. Логопедія» взяли участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Сучасні тенденції та концептуальні напрями розвитку інклюзивних практик», де мали можливість продемонструвати результати власної волонтерської діяльності при Освітньо-науковому центрі соціокультурного розвитку дитини.

Учасники конференції схвально оцінили практичну підготовку здобувачів та побажали подальшого розвитку у напрямку корекційно-логопедичної роботи з дітьми з порушеннями мовлення.


Науковий курс тренінгів «Логопедична робота з дітьми з порушенням усного та писемного мовлення»

У період з 12.04.21 по 23.04.21 викладачами кафедри було проведено науковий курс тренінгів «Логопедична робота з дітьми з порушенням усного та писемного мовлення», що включав чотири тренінги (12.04.2021 ‒ «Особливості роботи з немовленнєвими дітьми», 16.04.21 ‒ «Особливості логопедичної роботи з дітьми із заїканням», 19.04.21 ‒ «Особливості логопедичної роботи з дітьми з аутистичним спектром», 23.04.21 ‒ «Особливості проведення логопедичного масажу»). Учасниками тренінгів були практикуючі вчителі-логопеди ЗДО та шкіл, вихователі інклюзивних груп, асистенти вчителів інклюзивних класів. (Детальніше…)


Вітаємо Мажуру Анастасію!

8.04.2021 р. Мажура Анастасія ‒ здобувач першого (бакалаврського) рівня 2-го року навчання спеціальності 012 «Дошкільна освіта», освітньо-професійна програма «Дошкільна освіта. Логопедія» (наук. кер.: ст. викладач кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи Яковенко І.О.). взяла участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із галузей знань і спеціальностей у 2020/2021 навчальному році за напрямом «Актуальні проблеми інклюзивної освіти». Наукова робота «Корекційно-логопедична робота з дітьми дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня» отримала схвальні рецензії (82 та 90 балів).

За результатами ІІ туру була нагороджена подякою.


Участь здобувачів вищої освіти в І Всеукраїнському круглому столі «Спеціальна освіта очима майбутніх фахівців»

29.03.2021 року на платформі Google Meet студентським науковим товариством факультету спеціальної та інклюзивної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова було проведено І Всеукраїнський круглий стіл «Спеціальна освіта очима майбутніх фахівців».

Із зареєстрованих тем доповідей оргкомітет на конкурсній основі обрав 8 (вісім) найактуальніших для обговорення. Конкурсний відбір пройшла Ципак Вікторія ‒ здобувач першого (бакалаврського) рівня 4 року навчання спеціальності 012 «Дошкільна освіта», освітньо-професійна програма «Дошкільна освіта. Логопедія». Тема доповіді ‒ «Використання інноваційних технологій під час логопедичних занять з дітьми старшого дошкільного віку». (Детальніше…)


ІІІ відкритий освітньо-науковий форум за міжнародною участю «Класична наука для Нової української школи»

23 березня 2021 року відбувся ІІІ відкритий освітньо-науковий форум за міжнародною участю «Класична наука для Нової української школи», який проходив на базі Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького та метою якого була актуалізація науково-методичного супроводу викладання класичних наук у контексті оновлення Державного стандарту базової середньої освіти.

З вітальними словами на адресу учасників форуму звернулись заступник Міністра освіти і науки УкраїниВіра Рогова, президент Національної академії педагогічних наук України  Василь Кремень, заступник голови Запорізької обласної державної адміністрації Руслан Шиханов, заступник міського голови м.Мелітополя Михайло Семікін. (Детальніше…)


Василівка

22.03.2021 року керівництво та вчилелі-практики ОНЗ Нововасилівського НВК «Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів позашкільного навчального закладу «Гармонія» відвідали Освітньо-науковий центр соціо-культурного розвитку дитини. Практичні фахівці були зацікавлені інноваційною технікою для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Учасники зустрічі також висловили бажання відвідати запропоновані Центром тренінги.


“Університет, громада, бізнес, влада – стратегічне партнерство”

12 березня у рамках проекту open space “Університет, громада, бізнес, влада – стратегічне партнерство” Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького щиро зустрів гостей – голів та заступників голів Приазовської, Олександрівської, Нововасилівської об’єднаних територіальних громад.

Метою зустрічі є встановлення взаємовигідних ділових контактів між органами державної влади та місцевого самоврядування, ЗВО та науковими установами, підприємствами та організаціями.

Делегація завітала до освітньо-науковий лабораторій, де викладачі і студенти продемонстрували свої освітні та наукові продукти і послуги.(Детальніше…)


Участь у регіональному науково-практичному семінарі щодо соціалізації дітей з особливими освітніми потребами

17.02.2021 року викладачі кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи Житнік Т. С.. прийняли участь у регіональному науково-практичному семінарі «Використання ресурсів позашкільної освіти у процесі соціалізації дітей з особливими освітніми потребами», який було проведено за допомогою використання платформи GoogleMeet. Захід був ініційований департаментом науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації та Харківським національним педагогічним університетом імені Г. С. Сковороди. Серед учасників заходу був відмічений Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького.

На науково-практичному семінарі було піднято питання кращих практик використання творчого простору позашкілля для дітей з особливими освітніми потребами.


Науковий онлайн-тренінг «Особливості логопедичної роботи з дітьми з аутистичним спектром»

28 листопада 2020 року викладачами кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи Солонською А. А. було проведено науковий онлайн-тренінг «Особливості логопедичної роботи з дітьми з аутистичним спектром».

Учасники мали змогу отримати знання з приводу особливостей діагностики дітей з аутистичним спектром. Було звернено увагу на признаки та симптоми проявів порушення аутистичного спектру у дітей у 2,5‒3 роки. Також було продемонстровано поетапність логопедичної роботи з дітьми зазначеної категорії: вправи з ерготерапії за методикою Катерини Руф, вправи на установлення зорового контакту для налагодження взаємозв’язку з дитиною, вправи на повторення рухів, вправи на виклик звуків та простих слів, вправи для поповнення словникового запасу. (Детальніше…)


В МДПУ імені Богдана Хмельницького відкрито освітньо-науковий центр соціо-культурного розвитку дитини

23 вересня в Мелітопольському державному педагогічному університеті імені Богдана Хмельницького відбулося урочисте відкриття Освітньо-наукового центру соціо-культурного розвитку дитини.

Ця подія є яскравим свідченням того, що МДПУ імені Богдана Хмельницького розширює взаємодію із педагогічними колективами шкіл та закладами дошкільної освіти і стає відкритим джерелом всього нового і прогресивного, що напрацьовано колективом та педагогічною спільнотою країни і зарубіжжя.